De afdeling service is verantwoordelijk voor het verlenen van service en nazorg aan reeds geleverde machinelijnen bij klanten.
Binnen de afdeling heeft iedere collega zijn eigen expertise. De ene collega heeft meer mechanische ervaring, terwijl een andere collega meer gefocust is op het besturingstechnische gedeelte. Door deze mix kunnen we zorgen voor een goede afhandeling van storingen en onderhoud.
Een belangrijk onderdeel van het werk op de afdeling service is het verrichten van onderhoud aan reeds geleverde machinelijnen en het oplossen van storingen bij klanten. Naast het bemannen van de helpdesk wordt contact onderhouden met de klanten over eventueel onderhoud en de te leveren spare parts.
De servicetechnici pakken het elektrotechnische en programmatechnische gedeelte op. Vaak kunnen we een online verbinding met de lijnen opzetten en via die manier al veel storingen oplossen. Lukt dit niet, dan gaat een servicetechnicus ter plaatse kijken of het opgelost kan worden. Ook wijzigingen en optimalisaties worden door de afdeling service opgepakt. Buiten kantoortijden worden in wisseldienst servicetelefoontjes opgepakt.
Als er intern op onze productielocatie wat extra handen nodig zijn, springen de collega's ook daar in en assembleren en testen ze de machinelijnen bij Flier Systems. Een veelzijdige afdeling!
Het is op de afdeling vaak hollen of stilstaan. Daarom is het belangrijk dat je stressbestendig bent en goed logisch na kunt denken. Je hebt veel contact met klanten, daarom is het belangrijk dat je communicatief sterke vaardigheden hebt.
Ook onmisbaar zijn: